دسته‌بندی نشده

شرایط همکاری

اگر با این مطلب روبرو شده‌اید، احتمالا صاحب یک کسب‌وکار هستید. فرقی نمی‌کند کارگاه شما بزرگ است یا یک کارگاه کوچک وخانگی؛ همه برای گسترش کسب و کارشان در تلاش هستند.

حتما برای رسیدن به هدف های بزرگ، دغدغه‌های زیادی دارید: این‌که کالاها را چطور برای عموم عرضه کنیم؟ آیا از پس هزینه‌های اجاره فروشگاه حضوری  برمی‌آییم؟ آیا میتوانیم محصولات خودمان را در کنار سایرمحصولات به نمایش بگذاریم و قابل رویت باشد؟

ما اینجاییم تا به شما بگوییمنگران نباشید!

فقط کافی‌ست این مقاله را مطالعه بفرمایید و همه موارد را درباره‌ی فروشنده شدن درشهسا مطلع شوید.

شهسا بستری را برای همه، از توزیع‌ کننده و تولید کننده فراهم کرده تا بتوانید کالاهایتان را از هر شهری در ایران در ویترین به نمایش بگذارید.

برای فروشنده شدن در شهسا باید چند مرحله ساده انجام دهید.

 

مرحله‌ی اول: ثبت‌نام

شما می‌توانید به‌عنوان شخص حقیقی یا حقوقی در شهسا ثبت‌نام کنید و فروشنده شوید.

فروشنده‌ی حقیقی: شخصی است که دارای جواز کسب یا گواهی فعالیت صنعتی یا صاحب کالاست و می‌تواند با داشتن کارت ملی در مرکز فروشندگان شهسا ثبت‌نام کند.

فروشنده‌ی حقوقی: شرکت‌ها و موسساتی که دارای کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده‌ی معتبر هستند. این شرکت‎ها می‌توانند به‌عنوان فروشنده‌ی حقوقی با شهسا همکاری کنند.

 

ثبت نام در مرکز فروشندگان شهسا

پس از ثبت‌نام، کمی صبر کنید تا مشخصات ارسالی شما بررسی شود. در صورت تایید یا عدم تایید ، ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد پس از تایید شهسا، پنل شما در مرکز فروشندگان فعال می‌شود و می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را از طریق پنل اختصاصی‌تان مدیریت کرده و به فروش محصولاتتان بپردازید.

 

مرحله‌ی دوم: درخواست ایجاد گارانتی

شهسا در راستای آسودگی خاطر مشتریان می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد. با وجود این ممکن است مشتریان پس از خرید، با مسایلی روبه‌رو شوند که درچنین مواردی خدماتی در به منظور خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است. بنابراین همه‌ی کالاها در شهسا باید با ضمانت‌نامه ارائه شوند و ضمانت‌نامه بر اساس ماهیت و نوع عملکرد کالاها به چند عنوان تقسیم می‌شود. برای مشخص کردن نوع گارانتی محصولاتتان حتما در این مرحله فرم ایجاد گارانتی را تکمیل کنید.

 

 

گارانتی (ضمانت‌نامه) تعهدی است که فروشنده در مقابل محصولش ارائه می‌دهد.

همه‌ی کالاها در شهسا باید با ضمانت‌نامه ارائه شوند و ضمانت‌نامه بر اساس ماهیت محصول، گروه کالایی، برند و نوع عملکرد محصول  محصوب می‌شود:

 

. گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی کالا توسط فروشندگان

ضمانت‌نامه‌ی اصالت و سلامت فیزیکی به کالاهایی تعلق می‌گیرد که کالا و بسته‌بندی آن به محض رسیدن به مشتری باید از لحاظ فیزیکی کاملا سالم باشند. در واقع نیازی نیست که مشتری محصول را تست کرده تا از سلامت آن اطمینان پیدا کند.

  • چند نمونه از کالایی که احتیاج به گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی دارند: کتاب، اسباب بازی،ظروف، زیورآلات، اکسسوری، لیوان، قاب موبایل، گلس موبایل، لباس و …

برخی از محصولات گارانتی ثبت شده‌ای ندارند و فروشندگان می‌توانند محصولات را با گارانتی شرکتی خود به‌فروش برسانند. این دسته از محصولات به‌طور کلی احتیاجی به گارانتی ندارند و ثبت گارانتی مزیتی است برای محصول.

برای ثبت گارانتی شخصی در شهسا، رعایت نکات زیر توسط فروشندگان الزامی است:

  • ارسال کارت گارانتی همراه با محصول: کارت گارانتی باید شامل (نام گارانتی، مدت زمان گارانتی، شرایط استفاده از گارانتی، تلفن و آدرس مرکز خدمات پس از فروش باشد.)
  • درج عنوان و مدت زمان گارانتی در کارت گارانتی.
  • با اولین شکایت از طرف مشتری مبنی بر عدم دریافت خدمات ازضمانت‌نامه‌ی محصول خریداری شده، مرکز فروشندگان شهسا ضمانت‌نامه‌ی شما را غیر فعال می‌کند.

جریمه‌ی اختصاص گارانتی اشتباه:

با توجه به اهمیت اختصاص گارانتی صحیح به محصولات، درصورتی‌که فروشندگان این مورد را رعایت نکنند، شهسا با فروشنده‌ی خاطی برخورد خواهد کرد.

۱ . درصورتی‌که فروشنده برای اولین بار گارانتی اشتباهی را به محصولش اختصاص دهد، دسترسی ایشان از محصول سلب شده و از طریق ایمیل و تماس تلفنی توضیحات لازم به فروشنده داده خواهد شد. فروشنده باید در صورت عدم در اختیار داشتن گارانتی صحیح، از قیمت‌گذاری کالا با گارانتی مذکور خودداری کند.

۲ . اگرهمان فروشنده  مجدد در اختصاص گارانتی به محصولاتش تخلف کند، ضمن اطلاع‌رسانی کامل از طریق ایمیل به فروشنده، این بار دسترسی قیمت‌گذاری گروه کالایی یا برند از پنل فروشنده سلب خواهد شد.

۳ . مسئولیت عواقب شدیدتر در صورت  تکرار این تخلف، با فروشنده متخلف خواهد بود.

 

مرحله‌ی سوم: درج محصول و قیمت‌گذاری

فقط کافی‌ست نام، مشخصات و عکس محصولتان را با توجه به قوانین فروشگاه اینترنتی شهسا در پنلتان ثبت کنید و پس از تایید شهسا، محصولتان را قیمت‌گذاری کنید. از این مرحله به بعد هم، ما قدم به قدم همراه شما هستیم و تمام مراحل را در قالب ویدیوهای آموزشی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *